Tipy Zdraví

Jaké diety byly populární v posledních 15 letech?

V průběhu let vyzkoušeli mnozí z nás spoustu diet, bez ohledu na to, jestli šlo o muže či ženu. Zjišťovali jsme, co například zabírá u našich přátel, kolegů v práci nebo třeba jak hubnou celebrity. Byla to dělená strava, krabičková dieta, hroznová dieta a u některých dokonce bodová dieta.

Pravdou je, že se všichni snažili vyzkoušet to, co opravdu zabírá, ale u každého funguje něco jiného. Je fakt, že diety, které fungovaly například v roce 2004, jsou účinné i v dnešní době.

Vždy je důležité zvolit takovou dietu, u které máme jistotu, že aspoň trochu i zabere, i kdyby člověk shodil jen několik kilogramů. Vždy je lepší shodit něco než nic.

Ve chvíli, kdy najdete opravdu ideální dietu, můžeme se považovat za výherce. Zásadní je, aby pro nás byl dietní stravovací plán bezpečný, vyhovoval nám a dokázal pomoci s hubnutím.

Není špatné, když ještě předtím, než se do nějaké diety pustíme, konzultujeme typ zvoleného dietního programu se svým praktickým lékařem. Koukneme se teď na několik zajímavých diet.

Podmáslová dieta

Principem této diety byla konzumace podmáslí skoro s každým jídlem. Jedinou výjimku tvořila snídaně. Tam bylo dovoleno přihodit kiwi, plátek ananasu a trochu cornflakes. Byla také povolena mrkvová šťáva jako dopolední pití k obědu pak podmáslové palačinky.

Zónová dieta

Základním kamenem této diety je optimální poměr tuků, bílkovin a sacharidů v každém jednotlivém jídle. Jakmile totiž dojde k omezení příjmu sacharidů jen na určité množství, přesuneme se do zóny, v níž je organismus nucen čerpat energii z tuků a bílkovin, čímž jej vlastně přimějeme k hubnutí.

Ideální poměr stravy u zónové diety je 30 % tuků, 30 % bílkovin a 40 % sacharidů. Tato dieta je oblíbená i u celebrit jako je Sandra Bullock či Jennifer Aniston. Nejste sice omezování v množství jídla, co sníte, ale je potřeba hlídat složení jídelníčku.

Bohužel i u této diety platí, že jakmile upustíme od zajetého dietního stylu stravování, tedy upraveného poměru tuků, bílkovin i sacharidů, a vrátíme se k původnímu způsobu před dietou, může se snadno a velmi rychle stát, že bude naše snažení zbytečně a dostaví se jo-jo efekt.

Paleo dieta

Pro začátek je potřeba z jídelníčku vypustit pečivo, mléčné výrobky, obiloviny a také luštěniny. Nevhodné jsou rovněž průmyslově zpracované potraviny. Sacharidy jsou omezeny a nahrazují je zdravé tuky. Samotný jídelníček zahrnuje maso, ovoce, zeleninu, ryby, houby, vejce a oleje.

K největším pozitivům této diety patří velmi rychlá ztráta tuků. Paleo dieta je způsob, jak našemu tělu dodat rostlinné živiny z ovoce, olejů, ořechů a také zeleniny. To je také důvod, proč má protizánětlivé účinky. Tato dieta je vhodná i pro diabetiky, neboť může dojít ke zvýšení efektivity inzulínu.

Jestli se někdy rozhodnete pro paleo dietu, musíte tělu doplňovat vitamín D, který je součástí mléčných výrobků, ty jsou však u této diety vyřazeny ze hry. Také je nutné si hlídat hladinu špatného cholesterolu, kvůli konzumaci tučného a červeného masa.

Hroznová dieta

Pokud nemáte rádi hroznové víno, pak na tuto dietu rovnou zapomeňte, protože 5 dní konzumace tohoto ovoce se vám určitě nebude zamlouvat. Princip diety je jednoduchý. Každé ráno je potřeba vypít půl litru vody s trochou citronu a to nalačno.

Poté to chce krátkou procházku či běh v pomalém tempu. Snídani tvoří zelený čaj a hroznové müsli. K večeři si připravte třeba kuřecí prsíčka na hroznovém vínu, případně si dejte míchaný salát.

Do něj se vám hodí mrkev, cukr, olivový olej, pomerančová šťáva, mletý zázvor, trochu nasekané petrželky a samozřejmě bílé hroznové víno. To promícháte a salát je hotov.

Během těch 5 dnů se budete cítit mnohem lépe, neboť hroznové víno zbavuje chutě na sladké. Když sníte sladké víno, nepotřebujete žádné sušenky, čokoládu ani nic dalšího.

Víno tělu doplní chybějící energii a díky obsahu vitaminu C pomáhá s hubnutím. Obsažený draslík zase pomůže odvádět přebytečnou vodu z těla.

Mrkvová dieta

U této diety se vám bude za chvíli o mrkvičce i zdát. Jak jste určitě uhodli, principem diety je konzumace mrkve. Ta může být syrová, vařená, dušená, pečená, rozmixovaná, nastrouhaná, ale i jako koktejl či smoothie s jinými vhodně zvolenými druhy ovoce či zeleniny.

Dieta aby měla být pouze krátkodobá a to maximálně po dobu jednoho týdne. Je vhodná pro ty jedince, kterým nedělá problém jíst stále to samé v podstatě bez chuti. Úbytek váhy bývá rychlý a ke snížení hmotnosti většinou dochází v průběhu několika dnů.

Během diety nebývá pocit hladu, a když už, tak se musí zajíst jedině mrkví. Faktem je, že jednotvárná strava, nedostatek živin a nedostatek bílkovin i sacharidů není pro organismus příliš vhodná. Vhodnější je její mírná alternativa, kdy se na jídelníček přidá maso, ovoce a celozrnné výrobky, případně i nějaké mléčné.

Jaké další zajímavé diety jsme vyzkoušely?

  • Sacharidová dieta
  • Bezuhlovodanová dieta
  • Atkinsonova dieta
  • Plážová dieta
  • Netučná dieta
  • Mléčná dieta
  • Dieta podle krevních skupin
  • Dělená strava

Pročtěte si i jiné články, například jaké chyby děláme při hubnutí, jak mít sexy zadek, jak hubnout stylově s chytrým telefonem nebo podle horoskopu, proč jsou dobré obědy do krabiček, jak být fit se severskou chůzí Nordic Walking nebo proč je nejlepším sportem chůze a jaké si připravit detoxikační nápoje a čaje.

Přidat komentář