Tipy

Slevové portály – triky mají v malíku

Slevové portály jsou známé tím, že na nich můžeme najít spoustu zajímavých produktů za super výhodné ceny. Mnoho z nás pak chodí s hlavou v oblacích, jak báječné věcičky se jim podařilo sehnat a v podstatě za hubičku.

Jenže mnohdy se stává, že nás to bujaré jásání během chvilky přejde, protože zjistíme, že se nám vlastně takový nákup na slevovém portálu nijak nevyplatil a sleva, která byla prezentována jako velká výhra ani nestála za tu námahu.

Slevy jsou jako droga

Pro někoho jsou vášní chytré telefony, pro jiného notebooky a někoho nenechá chladným nositelná elektronika či kuchyňské spotřebiče. Přiznejme si, že jestli Češi něco milují, pak jsou to rozhodně slevy. Jak někde vidíme slova jako akce, výprodej, sleva, začneme se občas chovat jako šílenci a nepřestaneme, dokud nekoupíme to, co chceme, i když někdy i to, co vůbec nepotřebujeme.

Ve slevě se dá pořídit svým způsobem všechno, ať jsou to různé zájezdy, adrenalinové zážitky, plavky, ve kterých vypadáme strašně, ale i boty, sady nádobí a mnoho dalšího.

Sleva nás láká a je nám většinou jedno, co koupíme, hlavně, když to je ve slevě. Výsledkem našich nekontrolovaných nákupů je pak vztek a nadávky, jak jsme naletěli a koupili to, co ani nechceme.

Na začátku si musíme uvědomit, že nesmyslné klikání na všechny možné slevy nemá ve finále smysl. Nakoupíme hromadu věcí, jednu polovinu z nich ani nevyužijeme a než stačíme použít tu druhou, tak těmto výrobkům třeba dojde trvanlivost či záruka.

Ostatně kolikrát se vám už stalo, že jste třeba koupili nějaký přístroj ve slevě, uklidili ho na později, pak na něj zapomněli, a když se vám najednou po letech při úklidu dostal do ruky, tak nefungoval a byl vám k ničemu, protože záruka už byla dávnou minulostí? Nákupy nejsou jen o klikání na cokoliv, ale o předem promyšleném výběru užitečných věcí.

Naučte se vyjádřit svůj názor pěkně od plic

Dostal se vám do ruky voucher na lákavé zlevněné zboží či služby, ale měl omezenou platnost a vy jste na něj zapomněli? Tak to je smůla, ale na to si musíte zvyknout. Hlídat si datum, čí spíše časové období platnosti takového voucheru je zásadní.

Pokud tomu nevěnujete pozornost a zajímavý voucher vám propadne, jednoduše si vynadejte a rozhodně se nešetřete. Zároveň s tím zapomeňte na nějakou kompenzaci takového propadlého voucheru. To absolutně nepřipadá v úvahu.

Samozřejmě, že může dojít i k takové situaci, kdy se vám nepodaří zarezervovat vhodný termín například u nějaké služby, kde je to celkem časté, a to díky příliš velkému zájmu jiných kupujících. V takovém případě máte jednoznačně nárok na vrácení finančních prostředků.

Nutno podotknout, že jsou to právě služby, kde dochází k mnoha negativním zkušenostem a nespokojenostem. Hosté, kteří hodlají využít slevového kupónu, jsou často zesměšňování a je s nimi jednáno absolutně nevhodně, jen z toho důvodu, že chtějí využít slevu.

Nebojte se ozvat a vyřešit jakékoliv případné problémy přímo na místě. Pokud nepomůže domluva, klidně si dejte tu práci a napište negativní hodnocení přímo na webu daného obchodu či firmy, nebo také na sociálních sítích. Věřte, že žádný podnikatel nemá rád negativní reference a příště si dobře rozmyslí chování svých podřízených, případně i to své.

Vzhledem k tomu, že slevové portály si své budoucí partnery velmi pečlivě vybírají, určitě nebudou chtít, aby součástí jejich “stádečka“ byl podnikatel/firma s negativním hodnocením. Naopak se bude moci se spoluprací rozloučit.

Zájezdy s velkou slevou

Určitě mi dáte za pravdu, že možnost vyrazit na nějaké pěkné místo a ještě ušetřit nějakou tu korunku potěší každého z nás. Zlevněné zájezdy jsou velmi populární a je jim věnována značná pozornost.

Je však dobré si pamatovat, že tento druh zájezdů mohou poskytovat pouze cestovní kanceláře, které na to mají licenci. Je tedy logické, že slevové portály tak nabízí k prodeji zájezdy organizované někým jiným. Zásadní je, aby byl každý zákazník na něco takového upozorněn, neboť to ukládá zákon.

Reklamace – maximum je 30 dní

Nákup ve slevě neznamená, že by zboží nebylo možné reklamovat. Naopak jej můžete reklamovat za naprosto stejných podmínek, jaké jakékoliv jiné zboží či služby, které pořizujete ve svých oblíbených internetových obchodech.

Reklamaci je nutné vyřídit do třiceti dnů, přičemž není vůbec důležité, jestli bylo zboží zakoupeno za normální cenu, nebo jste ho sehnali v rámci nějaké mimořádné nabídky. Podmínky reklamace jsou platné i na zboží ve slevě.

Co není možné vrátit?

  • Vstupenky na koncert
  • Lístky do divadla či kina
  • Potraviny
  • Zájezdy, dopravu a ubytování, které je stanoveno na určité datum.

Co dělat, když slevový portál zkrachuje?

Není nic překvapivého, když nějaký slevový portál najednou ukončí činnost, vždyť to se stává i u cestovních kanceláří. Ve chvíli, kdy k něčemu takovému dojde, se musí případné reklamace řešit individuálně na základě podmínek konkrétní smlouvy.

Běžně platí, že při krachu slevového portálu, který byl přímým prodejcem daného zboží či poskytoval určité služby, není vždy jisté, zda se klient dočká odpovídajícího odškodnění/kompenzace.

Zasáhla vás pandemie koronaviru, pak se podívejte na pár rad, jak restartovat podnik a znovu do něj nalákat klientelu. Samozřejmě, že jsou tu i jiné zajímavé články, například jak se bránit proti krádeži citlivých údajů a nedat zlodějům šanci, jak ušetřit na dovolené, jak nakoupit vánoční dárky na poslední chvíli a nezešílet, ale také jak na vánoční nákupy na internetu.

1 komentář

Přidat komentář