Móda

Armani – záruka nejvyšší prestiže ve světě módy

Giorgio Armani se řadí k těm nejznámějším, nejoblíbenějším a nejuznávanějším módním návrhářům v celosvětovém měřítku. Ve chvíli, kdy se pustil do podnikání, bylo jasné, že bude mít úspěch nejen jako módní návrhář, ale také podnikatel, jehož impérium je obrovské a hodnota značky vskutku vysoká.

Například v roce 2013 se cena značky Armani odhadovala cca na 3 miliardy eur. Zajímavé je, že Giorgio se nikdy nesnažil využívat soukromé investory ani si nikdy nevzal žádnou půjčku v bankovním sektoru.

Armani patří k nejluxusnějším značkám s vysokou prestiží a nabídkou jen těch nejkvalitnějších produktů, které jsou samozřejmě i nejdražší, ale právě v tomto případě platí, že kvalita a luxus jsou vyváženy cenou.

Každý totiž dobře ví, že ve chvíli, kdy na sebe oblékne nějaký pěkný a elegantní kousek, jenž nese jméno Armani, bude okamžitě hvězdou v každé společnosti a ještě bude reprezentovat sebe i svou firmu, případně zaměstnavatele, jehož zastupuje.

Jak to vlastně všechno začalo?

Jeden z nejúspěšnějších italských módních návrhářů Giorgio Armani se narodil 11. července 1934 ve městě Piacenza v regionu Emilia-Romagna na severu Itálie. Jeho matka byla známá tím, že má perfektní a prvotřídně vytříbený vkus i talent v oblasti šití oblečení a to mělo vliv i na jejího syna, kterého tímto svým umem ovlivnila. Sice začal studovat lékařskou fakultu, ale to mu vydrželo jen dva roky a jeho srdce ho táhlo k módě.

Jako každý jiný úspěšný návrhář, začínal i Giorgio Armani tzv. od píky, a dříve, než se stal nejúspěšnějším světovým návrhářem, nastartoval svou pracovní dráhu jako obyčejný aranžér výloh, ale také byl nákupčím pánské módy a to v milánském obchodním domě La Rinascente.

Když se pak v roce 1964 uchytil u Nina Cerrutiho a začal pracovat v jeho módním domě, stvořil speciálně pro něj kolekci pánského oblečení Hitman. Tehdy třicetiletý Giorgio si myslel, že je to značka Cerruti, po které lidé šílí, ale opak byl pravdou.

Zákazníci si zamilovali jeho modely, a proto také šly na dračku, ač pod značkou Cerruti. Rok 1966 znamenal první setkání s architektem Sergiem Galeottim, který se stal jeho velmi blízkým přítelem a také spolupracovníkem.

Ostatně bližší spolupráce na sebe nenechala dlouho čekat a s podporou přítele se zcela osamostatnil, stal se návrhářem a stylistou tzv. na volné noze a v roce 1970 založil Giorgio své vlastní návrhářské studio.

Zrodila se hvězda

Netrvalo dlouho a jméno Armani se nesmazatelně zapsalo mezi světově známé značky v módní branži. Díky tomu a také podpoře jeho přítele vznikla v roce 1974 společnost Giorgio Armani S.P.A., později pak pouze Giorgio Armani.

Ve stejném roce uvedl Giorgio na trh úplně první pánská saka pod svou vlastní značkou, přičemž v následujícím roce se dočkala i ženská část populace své řady sak.

Dá se říci, že tato saka byla naprosto dokonalá a stala se nepostradatelnou součástí šatníku vyšší třídy, respektive nejbohatší vrstvy obyvatel. Zejména pánská saka, která měla sportovní střih a neutrální barvy se skvěle odlišovala od tak trochu příliš vycpaných a tuhých modelů, známých v 60. letech minulého století.

Rozdíl byl znatelný i v tom, že Armaniho pánské sako neškrtilo a dalo se v něm volně dýchat i hýbat. Co se týká dámských sak, u těch bylo zajímavé, že to byla v podstatě pánská saka ušitá v menší velikosti, to ostatně kdysi přiznal sám Giorgio Armani. Přesto byla velmi slušivá, elegantní a každá bohatá žena ho chtěla mít.

Armani míří do hollywoodu

Obrovský zlom v kariéře Giorgio Armaniho a vůbec v existenci jeho dokonalé značky, znamenala hlavní role jeho saka v hollywoodském trháku Americký gigolo, kde jej v roce 1980 oblékl americký herec Richard Gere, kterého si pamatujeme zejména jako bohatého obchodníka, který se zamiloval do prostitutky, jíž ve filmu Pretty woman ztvárnila Julia Roberts.

Byla to v podstatě jasná vize a předzvěst toho, že Armani bezpodmínečně musí zamířit do Hollywoodu, což se nakonec stala a v roce 1983 zde otevřel pobočku.

Ztráta přítele

Podobně jako je tomu u běžných smrtelníků, se tragické okamžiky nevyhýbají ani slavným osobnostem a tak se i taková ikona, jakou je Giorgio Armani musel vyrovnat se ztrátou blízké osoby, neboť jeho přítel Sergio Galeotti zemřel v roce 1985 na AIDS. Novou posilou Armaniho firmy se poté stala jeho sestra Rosanna.

Jaký sortiment pořídíte pod značkou Armani?

  • haute couture (oblečení šité na míru)
  • konfekci
  • kožené zboží
  • dámské doplňky
  • pánské doplňky
  • boty
  • šperky
  • hodinky
  • brýle
  • kosmetiku
  • bytové doplňky
  • nábytek a bytové doplňky
  • cukrovinky
  • čokolády

Módní řady

Vzhledem k tomu, že Giorgio Armani je známý tím, že přichází stále s něčím novým, nebylo překvapením, když se na trhu postupně objevila celá řada značek, jež se vždy snažily zacílit na konkrétní skupinu zákazníků i jejich potřeby a požadavky. Které značky to jsou?

Giorgio Armani

Nejprestižnější značky, pod kterou najdete ty nejkvalitnější a hlavně nejdražší produkty, ať už jde o dámskou či pánskou konfekci, módní doplňky, parfémy či sluneční brýle.

Tato značka se zaměřuje na bohatší zákazníky ve věku 35 – 60 let. Co se týká této značky, je prodávána zejména v buticích, které jsou vlastnictvím Giorgio Armaniho. Po celém světě jich najdete více než 60. Ve zkratce jde o luxusní módu dostupnou jen ve značkových prodejnách a těch nejvybranějších buticích.

Armani Collezioni

U této značky je skvělé, že patří k cenově dostupnějším i pro méně movité zákazníky, ale s tím, že zůstává zachována vysoká kvalita materiálů, dokonalé zpracování i design.

V podstatě je to značka, která cílí na ty zákazníky, kteří touží nosit modely značky Armani, ale běžné kolekce nesoucí klasickou značku Giorgio Armani je pro ně co se finanční stránky týká jednoduše nedostupná kvůli příliš vysokým cenám.

Samozřejmě, že Armani Collezioni si pořizují i bohatší lidé, ale většinou je proto, aby doplnili svou garderobu o nějaký zajímavý módní kousek se značkou Armani, který ještě nemají.

Ve výsledku jsou produkty, nesoucí značku Armani Collezioni zhruba o 15 až 20 % levnější než klasická značka. Přesto zde najdete oděvy v klasickém i elegantním stylu.

Emporio Armani

V současnosti jedna z nejprodávanějších a nejrozšířenějších značek, které Armaniho impérium stvořilo. Zaměřuje se na zákazníky ve věkové kategorii 25 – 40 let a představuje cenově vcelku dostupný sortiment, kam spadá pánská i dámská konfekce, módní doplňky, parfémy, sluneční brýle i kosmetika.

Každý jednotlivý výrobek Emporio Armani je kvalitní, ale občas jsou k výrobě používány o něco levnější materiály. Dokonce je běžné, že výrobek pod značkou Emporio Armani se vyrábí i ze syntetického materiálu.

Pokud jde o ceny, ty jsou posazeny cca 10 – 15 % pod značkou Armani Collezione. Celkový design každého výrobku zaručuje svěžest a mladistvost, takže perfektně sedne k cílové věkové skupině. Ostatně zaměřuje se na aktuální módní trendy.

Armani Jeans

Přestože si většina lidí pod tímto názvem představuje jen džíny, není to tak. Armani Jeans představuje v podstatě cenově dostupnější varianty oblečení a módních doplňků ostatních značek Armani ale v denimovém provedení. Zaměřuje se na mnohem mladší zákazníky v kategorii 18 až 30 let. Vzhled modelů působí mladistvě s nádechem luxusu.

A/X Armani Exchange

Co se týká portfolia jednotlivých Armaniho značek, tato patří mezi ty nejdostupnější, aspoň co se týká cen. V mnoha případech jsou produkty této značky inspirovány současnou taneční hudbou a velkoměstskou kulturou.

A/X představuje dobrou kvalitu, rozumné ceny a dokonale moderní design. K propagaci se nejčastěji využívá provokativních reklam. Tato značka je dokonce v některých zemích světa licencovaný obchodním partnerům.

Ostatní značky

  • Armani Junior – značka zaměřená na dětské oblečení.
  • Armani Casa – tato značka je určena pro luxusní nábytek a bytové doplňky.
  • Armani Hotels – jak už název napovídá, pod touto značkou jsou provozovány Armaniho luxusní hotely, které má po celém světě. P
  • Giorgio Armani Privé – značka určená pro tzv. haute couture modely, tedy ty, které jsou šity na míru. Vynikají vysokou kvalitou i cenou.
  • Giorgio Armani Beauty – tato privátní značka je určena pro dekorativní i pleťovou kosmetiku, ale skrývají se pod ní i parfémy.
  • Armani/Ristorante – pod touto značkou jsou provozovány luxusní kavárny a restaurace.
  • Armani Fiori – kdo shání květinové dekorace a aranžování květin, najde je pod touto značkou.

Známé osobnosti versus Armani

Armani je znám svým charakteristickým uvolněným střihem, vysoce kvalitními materiály a prvotřídním zpracováním, navíc dokáže naslouchat zákazníkovi a i když se u svých modelů drží elegantního stylu, občas rád experimentuje a vytvoří něco netradičního.

Díky tomu si značku Armani zamilovala řada celebrit, které na ní nedají dopustit. Modely Giorgio Armaniho obléká nejen Richard Gere, ale také například Denzel Washington či Ed Harris.

Kromě filmových hvězd můžete vidět Armaniho skvosty třeba i na fotbalistech hvězdným jmen, jako Cristiano Ronaldo, Luis Figo, Andrej Ševčenko nebo Christian Vieri.

Zajímavosti kolem značky Armani

V roce 2003 oblékl Giorgio Armani kompletně celou anglickou fotbalovou reprezentaci a také navrhoval oblečení pro italské olympioniky a to přímo pro zahajovací ceremoniál na Zimní olympijské hry v Turíně roku 2006. Zajímavé je, že to byl úplně první módní návrhář, který odmítal až moc hubené modelky, jejich BMI byl nižší než 18.

Důvodem byla mentální anorexie, která stála život Anu Carolinu Reston, brazilskou modelku, jež se neustále bála nadváhy. Armani je znám i svými návrhy divadelních, baletních i operních kostýmů. V neposlední řadě obléká letušky společnosti Alitalia.

Podívejte se i na další luxusní značky jako Ralph Lauren, Calvin Klein, Gant, Guess, Versace a mnoho dalších.

Přidat komentář