Guess je již po mnoho let známou módní značkou, která si po celou dobu udržuje špičkovou image a vždy se může pyšnit naprosto jedinečnou a dokonalou kolekcí. Značka má obrovský úspěch zejména díky nespoutanému západnímu stylu a elegantním prvkům rodného kraje jejích stvořitelů. Guess se stal vyhledávanou a zcela výjimečnou módní ikonou.
Je to symbol mladistvého, dobrodružného, žhavého a sexy stylu, který si osvojilo mnoho zákazníků. Vedle oblečení, nabízí Guess také mnohé módní doplňky, jako jsou hodinky, šperky či parfémy. Dokonce má i vlastní značku nesoucí název Marciano.
Něco málo z historie
Společnost byla založena čtveřicí bratrů, jež pocházejí z Marseille ve Francii. Georges, Armand, Maurice a Paul Marciano se rozhodli v roce 1977 zvednout kotvy ze své rodné země a přestěhovali se všichni do Kalifornie.
Dá se říci, že ještě v roce 1980 se o denimu hovořilo jako o zastaralé tkanině, která nemá žádnou jiskru a v módě příliš nevyniká, ovšem to se změnilo ve chvíli, kdy vznikla značka Guess, jež bratři v roce 1981 založili a spojili tak typicky evropský styl s tradiční americkou tkaninou. Denim byl najednou vnímán úplně jinak, dostal novou smyslnost, inovaci a nadčasovost.
Dnes stačí jen zmínit jméno Guess a všichni si hned vybaví tuto dnes již americkou módní značku, která si vydupala prvotřídní postavení nejen na evropském trhu, ale v celosvětovém měřítku. Každý vám řekne, že je tato značka spojením francouzské elegance a dokonale nekonvenčního stylu, jež si zamilovali zákazníci ve všech zemích světa.
Prvním produktem, který se představil pod touto značkou, byly džíny nesoucí název MARILYN. Tento obepnutý střih dokázal perfektně zdůraznit ženskou postavu, ale na tehdejší dobu to bylo nové a nesetkalo se to s velkým ohlasem u obchodních domů, ale ani módních kritiků, zkrátka se jim takový střih nezamlouval a byl tvrdě kritizován.
Obchodní řetězec Bloomingdale´s, jenž snad ani není třeba představovat, nakonec svolil, že bude tyto džíny prodávat, ale pouze 24 kusů (tedy dva tucty). Jaké bylo jejich překvapení, když džíny zmizely z pultu v průběhu několika hodin a okamžitě se staly obrovským hitem, po kterém se začal každý ptát.
Rok 1982 se nesl v odstartování prvotních reklamních kampaní, i když ta nejznámější, představující černobílé reklamní fotografie spatřila světlo světa teprve až v roce 1985. Byly to právě tyto fotografie, které se mohou pyšnit získáním mnoha cen Clio Awards, tedy ceny za tvůrčí reklamy a design.
Z modelek je dobré zmínit dnes již zvučná jména, jako Claudia Schiffer, Eva Herzigová či Laetitia Casta. Ve stejném roce se rovněž zcela poprvé představil džínový hit Guess v dnes již kultovním filmovém trháku a tím byl Návrat do budoucnosti, kde Marty McFly (hrál jej Michael J. Fox), oblékl džínové oblečení.
Nutno zmínit, že v 90. letech minulého století vzniklo oddělení Guess Home, to představovalo vysoce kvalitní, precizně zpracované, mladistvé a hlavně originální ložní prádlo. Kolekce povlečení byla vskutku velmi luxusní a spolu s tímto sortimentem vzniklo i prvenství pro Guess té doby a to, že společnost byla první, kdo balil jednotlivé polštáře, prostěradla i peřiny samostatně.
Fólie, do níž bylo vše baleno, vypadala úplně stejně jako vzor, co byl na materiálu. Netrvalo dlouhou a Guess přišel na trh i s kolekcí inovativních ručníků. Ovšem kolem roku 2000 začal prodej klesat a tento sortiment skončil.
Faktem je, že devadesátá léta znamenala pro společnost Guess kritickou dobu, neboť začal prodej stagnovat a celkově začala značka lehounce upadat. Zásluhu na tom měl velký nárůst nově vzniklých společností, respektive značek, které si okamžitě získaly obrovskou popularitu jako Calvin Klein, Diesel nebo také Tommy Hilfiger či Gap.
Úpadek firmy byl překonán roku 2000, neboť se zásadně změnila strategie společnosti, vzhled i styl produktů a veškerá kontroverze 90. let byla dávnou minulostí. Jednotlivé marketingové reklamy najednou obsahovaly samé vzrušení, sexuální napětí a celkově dostaly novou neokoukanou jiskru. Netrvalo dlouho a prodeje postupně stoupaly, podobně jako se znovu zvyšovala oblíbenost značky.
Guess v 21. století
V roce 2004 bylo rozšířeno oddělení šperků a také se slavilo dvacáté výročí kolekce hodinek. Ovšem to nebylo pro tento rok všechno, objevila se novinka v podobě dětského oddělení, dále kolekce, která byla z finančního hlediska dostupnější pro širší veřejnost, ale také řada oblečení a módních doplňků speciálně vytvořená pro dámy. Tato řada dostala jméno Guess by Marciano.
Rok 2005 se nesl ve znamení parfémů, neboť byl odstartován prodej luxusních parfémů s vůní Guess for Women. V roce 2005 přišla i vůně pro muže Guess for Man a dokonce Guess for Me. Říjen 2006 znamenal rozšíření oddělení obuvi o pánskou obuv.
O rok později vznikl velmi zajímavý koncept, jenž firma představila pod jménem G by Guess. Ten se zaměřoval na muže i ženy ve věku 16 až 23 let. To nejdůležitější bylo, že tento koncept představoval přijatelnější ceny.
V současnosti je Guess celosvětově velmi oblíbenou značkou, která nabízí kompletní sortiment luxusního oblečení a doplňků, pyšní se 1210 obchody ve více než 80 zemích světa a také má 19 licenčních partnerů.
Reklama je důležitá
Úspěch značky není tvořen pouze jejími produkty, ale také dokonalou reklamou a věřte, že Guess to v případě reklam umí opravdu rozbalit. Hlavní je, že se společnost nesnaží zaměřovat na určité produkty, ale v reklamě vždy prezentuje značku jako takovou. Snaží se vyjádřit svůj postoj a životní styl.
Pokud jde o Guess reklamy, nikdy nemyslíte na džíny nebo nějaký doplněk, přemýšlíte o tzv. dívkách Guess, jako jsou třeba populární mezinárodní ikony Jennifer Lopez, Adriana Lima či Naomi Campbell i mnoho dalších. Dívky Guess jsou ztělesněním krásy a svůdnosti značky, ale ztělesňují i jejího ducha.
Podívejte se i na další zvučné značky jako Michael Kors, Louis Vuitton nebo Ralph Lauren.