Bydlení

Práce z domova – zařizujeme kancelář doma

Podařilo se vám najít takové zaměstnání, kde je vám umožněno pracovat v pohodlí domova? Pak je ideální čas, abyste si vybudovali vhodné zázemí, ať už celou pracovnu nebo jen nějaký koutek, do kterého si zalezete a budete moci v klidu dělat vše, co je potřeba.

Je dobré zvolit takové místo, kde nebude moc velký provoz. V praxi to znamená, že když se vám nepodaří zařídit samostatnou místnost, pak je dobrý třeba roh obýváku. Pojďme se teď podívat na to, co se bude hodit, jak vše zorganizovat a na co nezapomenout.

Pozor nerušit – kancelář šéfa

Největší výhoda samozřejmě spočívá ve velkém prostoru. Jestliže máte velký byt nebo rovnou rodinný dům, kde se dá na kancelář či chcete-li pracovnu vyčlenit celá jedna samostatná místnost, máte rozhodně vyhráno. V takovém případě stačí jen správné vybavení a je hotovo.

Základ každé kanceláře, bez ohledu na to, jestli je klasická nebo domácí, tvoří pevný psací stůl a pohodlná kancelářská židle. Dalším důležitým kouskem je rozhodně knihovna, ta poslouží nejen pro různé odborné publikace, ale také na uložení šanonů s dokumentací.

Určitě nezapomeňte ani na vhodnou pohovku, případně rovnou celou sedací soupravu i s pěknými křesly, nejlépe v designu sedačky. Ta bude vypadat reprezentativně a využijete jí nejen pro případný odpočinek nebo pro pohodlnou práci třeba na konferenčním stolku, který k ní jednoznačně patří, ale hlavně můžete usadit jakoukoliv návštěvu, ať už je to obchodní partner či klient.

Faktem je, že ve chvíli, kdy vaše práce obnáší pravidelné návštěvy, není na škodu umístit vedle dveří malý stůl a aspoň 2 až 3 židle. Lépe se vám bude s návštěvami komunikovat nad nějakou prezentací, kterou vypracujete na svém tabletu či notebooku, případně si snáze zaznamenáte důležité poznámky.

Nejdůležitější výbava při nedostatku prostoru

Pokud naopak musíte místem šetřit, je potřeba se soustředit jen na to základní, co maximálně využijete, zabere to minimální prostor a přitom to bude praktické. Do pracovního koutku jsou zásadní úložné prostory. Přece jen musíte někam uložit pracovní dokumentaci i další předměty, které budete používat.

Skvělé jsou samostatné šuplíky, respektive kontejner na kolečkách, jež umístíte třeba do rohu místnosti. Samozřejmě, že nic nebrání tomu našlapat i do malého koutku nějaký menší pracovní stůl. Ideální je na kolečkách, takže si budete moci své pracoviště klidně převážet podle potřeby tam, kde bude aktuálně volno a klid na práci.

Šuplíky mohou být i součástí stolu, ale záleží na tom, jaký typ/model zvolíte. Neváhejte využít i zeď nad stolem a umístěte na ní například organizační desku, nástěnku, flip-charty a tabule, policový nástavec nebo jednotlivé police.

Při opravdu hodně velkém nedostatku místa zvolte stolek na notebook, ať už na kolečkách nebo přenosný s nožičkami, se kterým si sednete na pohovku i do postele.

Zařizujte podle profese

Každá profese má specifické požadavky, takže podle toho pak vypadá i samotná pracovna/kancelář. Jiné vybavení potřebuje například virtuální asistentka či třeba účetní a úplně odlišná bude domácí pracovna architekta, hudebníka, IT technika a mnoha dalších profesí.

Takový hudebník, ten kromě běžného vybavení potřebuje hlavně dostatek prostoru a maximální klid, aby se na svou práci mohl soustředit na 100 %. Stolní počítač a dva monitory v rozdílné velikosti (počet palců), nástěnky, rýsovací prkna, regály a poličky na šanony, kancelářské potřeby atd., to vše do domácí kanceláře patří, jen si zvolit to správné složení.

Vhodná kancelářská židle

Je jen na vás, jestli si koupíte kancelářský nábytek v nějakém e-shopu, aby byl úplně nový, nebo ho pořídíte v bazaru nábytku. Stůl, police ani nic podobného není tak důležité, jako židle. Na kancelářské židli byste rozhodně šetřit neměli a vždy jí pořídit novou a hlavně kvalitní.

Samozřejmě, že hodně lidí zajímá design, ale zaměřit byste se měli také na ergonomické prvky. Dobré je, když je židle polohovatelná, takže si můžete nastavit sklon, který vám aktuálně vyhovuje, případně si i chvilkami ve vhodné poloze oddechnout v průběhu práce. Kvalitní židle zajistí, že vás nebudou při dlouhém sezení u pracovních povinností bolet záda.

Nezapomeňte na kvalitní osvětlení

Vedle zad, trpí při kancelářské práci také oči, ty bychom si měli šetřit dvojnásob. V základu si pořiďte nastavitelnou lampu, ideálně v LED provedení. Počítač musí být umístěn tak, aby se v něm nikdy neodráželo světlo z oken.

Ta je potřeba dobře zastínit, jinak budou působit jako rušivý element. Skvěle poslouží kvalitní okenní žaluzie, případně závěsy, které sice mohou světlo propouštět, ale zase ne natolik, aby vás to oslňovalo či rušilo. Pokud jde o umístění monitoru, ideální je, když se jeho horní okraj nachází asi tak ve výši vašich očí.

Vybíráme optimální trojici

Tato trojice představuje kancelářský stůl, lampu a kancelářskou židli. V případě stolu se zaměříme na optimální rozměry. Jeho šířka by se měla pohybovat v rozmezí 120 až 140 centimetrů, hloubka je vhodná mezi 75 až 85 cm a nakonec výška je dobrá cca od 68 do 73 cm.

Vždy je nutné počítat s tím, že stůl bude sloužit nejen jako odkládací plocha pro monitor či notebook, ale určitě si na něj budete chtít položit také psací potřeby, dokumenty a mnoho dalšího.

Pokud jde o židli, tam už jsme se zmiňovali, že by měla být kvalitní. Měla by mít nastavitelnou nejen výšku sedáku, ale také opěrky zad. Ta by navíc měla být ergonomicky dobře tvarovaná, aby poskytovala maximální pohodlí pro záda. Při výběru si pohlídejte, aby měla židle pět koleček, protože bude mít mnohem lepší stabilitu.

Trojici uzavírá lampa, protože osvětlení je základ každého psacího stolu. Lepší je samozřejmě vyšší lampička, kterou si můžete polohovat podle potřeby. Jestliže jste pravák, nastavte si světlo z levé strany, leváci to mají naopak. Optimální je kvůli tomu nastavitelná lampa, která má kloubové rameno a disponuje i dostatečně silným zdrojem světla.

Ostatní vybavení

Jestliže si vyčleníte samostatnou místnost, v níž vybudujete luxusní domácí pracovnu, určitě využijete i jiné doplňky/vybavení. Hodit se vám bude třeba televize. Někdo řekne, že by vás mohla rozptylovat, ale věřte, že někdy budete třeba potřebovat svým klientům předvést svůj výtvor ve větším formátu nebo jim pustit třeba nějaké video a pak se bude větší obrazovka televize rozhodně hodit.

Chybět by neměl ani kvalitní mobilní telefon, respektive dnes už je v podstatě nepostradatelný chytrý telefon, který funguje jako malý přenosný diář, kalkulačka, telefon a někdy i jako zástupce tabletu či počítače, pokud si potřebujete narychlo něco najít na internetu.

No, a když už jsme u tabletu, tak ten se vám bude hodit, pokud budete vyrážet třeba na úřad nebo občas i do terénu. V neposlední řadě využijete notebook nebo rovnou stolní počítač, záleží, co vám více vyhovuje.

Podívejte se také, jak se dá vyrobit nábytek z palet, který byste možná mohli využít, pokud máte samostatnou místnost pro pracovnu, případně se inspirujte a zjistěte, jak se dá zařídit domácí posilovna, protože i během práce doma se potřebujete občas pohybovat.

Práce z domova – zařizujeme kancelář doma
5 (100%) 1 hodnocení

Přidat komentář